Svensk sjukvård Återkomsten....

Yes tro det eller ej!!! kliandet kom tillbaka!!!

the story continues....


På telefonen igen å boka ny tid och åker till sahlgrenska

Jag kommer fram till kvinnan i receptionen.


Jag: Hej jag fick remiss innan och betalade bara 80kr


Receptionist: Ja men nu kostar det 300kr


Jag: men du förstår inte, ni gav mig fel medicin och

 har gjort det 3ggr jag har betalat över 1200kr sammanlagt. (miss russia,araben och antastaren)


Receptionist: Japp jobbigt skyll på politikerna, Jag gillar det inte heller grabben.


Kommer in i väntrummet och får klä av mig igeeeeeeen....

Nu kommer två yngre tjejer in och skall undersöka mig

Dom petar överallt och pratar och diskuterar och petar lite till

Sedan kommer dom fram till vilken medicin jag ska ha igen.


Jag skall hämta ut grejerna i apoteket och otroligt nog är det

ingen väntetid alls....jag tänkte: Allvarligt...har turen äntligen vänt???


Jag går fram skall köpa receptet från kassan och får reda på att

att beställningarna ligger efter och att jag kommer få vänta ungefär

30 min...tur my ass...

Så vad gör man när Svensk sjukvård har tagit alla mina pengar utan min sista hundring

Man ringer Jimmy och spelar..............................BINGOOOOOOO
Måste vinna tillbaka mina pengar...får inte låta dom vinna!!!!



Jimmy tyckte det va en skit bra ide, syns det inte???

Jag pussar kameran och är full av hopp! (vilket grym ide jag kom på va)

Där är pengarna...men när hoppet nästan var slut så fick jag bingo!!!!!

Jag vann 350kr med Jimmysan.


Så Svensk sjukvård....fuck u....jag fick sista ordet!


Kommentarer
Postat av: Widi

Stefan...jag älskar din blogg...JAg skrattar ihjäl mig varje gång. Så typiskt dig att vända nåt jobbigt till nåt bra...BINGO!

2009-01-08 @ 13:04:25
Postat av: Pegah

hahahahaha....I love it!! Så roliga bilder på dig o Jimmy och en levande historia som man lever sig in i..jag väntar med spänning på fortsättningen på den här sjukhus-såpan!

2009-01-14 @ 00:01:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0