En sann historia

Det här kan låta som en överdrift men svensk sjukvård rules, läs:


För några veckor sen började klia lite överallt på min kropp

så jag fick tid på hjällbo vårdcentral:


En kvinnlig läkare med rysk brytning kollar in mig i 2min.


Miss Russia: Jååååg veeet, du hår allergi ta medicin
Jag: Ska du inte undersöka mig eller nått???

Miss Russia: nej nej ta medicin gå gå dy hår allergi

Självklart hade hon fel jag fick ny tid igen efter två veckor
En manlig arabisk läkare kollar in mig i 2min

Mr Arabia: Jåg vett inte vå dy har!
Jag: Jaha....ska du inte föreslå nånting
?

Mr Arabia: nej jåg vet inte faktiskt

Jag: Ok...men kan det vara skabb? (skabb= kvalster under huden usschhh)
Mr Arabia:Jåååå jag ska kolla!!!!

Vet ni vad han gör...han sätter sig och GOGGLAR.....alltså GOOGLAR!!!

Mr Arabia: jååå det e någ skabb, tå medicin gå hem
Jag: men ska du  inte testa mig?
Mr Arabia: nej nej...dy har skabb

Fyfååån dy har skabb!!!!


Några dagar går....jag har inte skabb...ringer å skäller på
vårdcentralen och får remiss hos hudläkare.

Jag ringer för tidbokning finns bara mellan 09.00-10.00
Efter att stått i telefon kö i 20min blir jag klickad.....
Ringer igen står i kö 20min och blir klickad igen!!!!!
Ringer igen och då säger telefonsvararen:

Det e bara telefonbokning mellan 09.00-10.00 försök imorgon igen

Dagen efter ringer jag igen...står i kö och kommer fram efter 20min ( hallelujah moment)
Tjejen i telefon säger då...du ska ringa ett annat nummer.....( hallelujah moment tog slut)

Och jag ringer igeeeeeeeeeen och får nu prata med en tjej som e uppkäftig
jag skäller ut henne och får tid hos hudläkaren.

JA OK.....TROR NI ATT HISTORIEN ÄR ÖVER....NEJ SPARAT DEN SAFTIGA BITEN TILL SIST!

Jag kommer in till läkarens rum, sjuksköterskan ber mig ta av mig till boxers och vänta på läkaren.
Jag tar av mig och sätter  mig då en yngre kvinnlig hudläkare kommer in.
Hon ser lite överraskad ut när hon kommer in och är något blyg.

Kvinnlig läkare: Kan du lägga dig på rygg så jag kan undersöka (studerar lite överallt)
Kvinnlig läkare: kan jag dra ner boxers lite?
Jag: öööööh ok....( tror att hon ska dra ner minimalt och kolla efter symptom)

Hon drar ner mina boxers helt och hållet å tar tag i min.....ja.....du vet!!!
Sedan håller hon i den medans hon tittar runt omkring i några sek!!!!

What the fuck!!?? hur ska man som kille reagera?
Man kan väl bara inte göra så där eller????
Ok killar jag vet att ni bara har en fråga....och ja hon såg helt ok ut.




Hola senor Stefan får jag undersöka dig????haha

Vad jag hade...hudsäcksinflammation...tog många veckor
men nu är kliander över.


Kommentarer
Postat av: Magnus

HAHAHHAHAH vilken grym historia!!

2008-12-06 @ 00:35:12
URL: http://www.magnusbogucki.com/blog
Postat av: Jimmy

Helt underbart...

2008-12-06 @ 03:00:58
Postat av: Anna

Basta historien jag last pa lange!!! Garvade hogt! fick tom oversatta till engelska at Micky.

2008-12-06 @ 22:49:23
URL: http://thealesburys.blogspot.com
Postat av: Magnus

jag oversatte med.....sedan fick jag en fraga som din historia inte svaradde pa: hur fan fick han hudsäcksinflammation? salasat med fel person?

2008-12-08 @ 13:57:50
Postat av: stefan

Det finns vissa grejer man måste utesluta ur en blogg! både för mitt bästa och läsarnas:D

2008-12-08 @ 15:29:40
URL: http://www.stefansblogg.se
Postat av: Pottis

Hahahahahahaha! STEEEEFAAAAAAAAAAAN! varför, varför har du inte berättat de sista på din vårdhistoria??? Hahaha! Kan de bli bättre...

2008-12-11 @ 09:53:12
Postat av: MrsL

Hallå där!!

Hittade hit och har inte skrattat så mkt på länge,

du är så himla stört skön Stefan hahahaha

kramiz =0)

2008-12-11 @ 20:25:40
Postat av: Mimmi

Ha ha ha! Underbart! Alltså, inte hudsäcksinflamationen men allt det andra! :D

2008-12-14 @ 21:31:47
URL: http://novemberfamiljen.blogspot.com
Postat av: Stefan

tack för alla kommentarer:D

2008-12-16 @ 11:43:11
Postat av: Anna

Kan det vara sa att du kanske hade gjort dig fin for en tjej o sa att saga "clean shaven down there"?

2009-01-01 @ 16:49:59
URL: http://thealesburys.blogspot.com
Postat av: stefan

haha Anna i might have

2009-01-01 @ 18:50:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0